vrijdag 18 januari 2013

"kerstvogel"

Vandaag zat ik met mijn kleinste kleinzoon voor het raam
en zagen we allerlei vogeltjes in de tuin!
een roodborstje , een winterkoninkje, pimpelmeesjes ,
een vader en moeder merel, en......
tja daar zat ineens een vogel in de kerstboom!
vrij groot ook ....zo groot als een duif, maar het was geen duif!
snel heb ik er een foto van gemaakt!
later sprong hij van de kerstboom af en liep door de tuin,
( toen kon ik helaas geen foto maken, want kleinzoon kreeg de fles!)
hij heeft best lange zwarte poten en tenen,
een soort wipstaartje dat wit is van onderen,
en op zijn vleugels(?) witte streepjes.
Ra ra wat is dit voor een vogel.....
op internet gezocht , maar niet gevonden.
(waterhoen zou in de buurt komen , 
maar geen rood met gele snavel en geen gele poten)

Volgens mijn grootste kleinzoon( 6 jaar),die ik de foto heb laten zien ,
is het een kerstvogel, want "onze vogels gaan dan naar warme landen ,
en andere vogels komen hier, oma!"
Tja ...mooie theorie..hij zat ook in onze kerstboom!




`t was wel een schatje hoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten